YDELSER

Commercial Upside yder kommerciel bistand til rettighedshavere. Med en professionel tilgang udvikler vi jeres kommercielle forretning, så I kan koncentrere jeres ressourcer om de sportslige resultater og unikke oplevelser for jeres fans.

Rettighedshavere er alle organisationer med et professionelt netværk af virksomheder, som støtter organisationen. Det kan for eksempel være professionelle- og semi-professionelle sportsklubber, forbund, sport events, velgørende organisationer, forlystelsesparker og mange flere.

  • Salg af sponsorater

  • Sponsorpleje – herunder daglig servicering og gentegning af indeværende sponsorater

  • Salg af særeksponering, reklame, mv.

  • Salg og udvikling af VIP-hospitality service

  • Drift og udvikling af erhvervsnetværk

  • Sponsor- og forretningsudvikling

  • Implementering af nye kommercielle forretningsområder

  • Digitaludvikling samt udnyttelse af digitale muligheder i kommerciel forstand

Fordele for rettighedshaver

Et samarbejde med Commercial Upside er et samarbejde med nogle af Danmarks største profiler inden for kommerciel forretning i sportens verden.

Samarbejdet vil med garanti betyde udvikling af den rettighedshavendes kommercielle forretning – både hvad angår øget omsætning og tilførsel af nye kommercielle vinkler. I mange tilfælde vil den enkelte rettighedshaver samtidig kunne reducere en del af de faste omkostninger for budgettet!

Fordele

  • Samarbejde med en virksomhed, hvor det vigtigste er fokus på kommercielt salg og udvikling

  • Samarbejde med eksperter i sponsering, salg og digitaludvikling

  • Udvikling af de kommercielle forretningsområder

  • Implementering af nye kommercielle produkter

  • Professionel håndtering af det kommercielle forretningsområde

  • Betydelig besparelse på de nuværende faste omkostninger

Konkrete muligheder

Alle rettighedshavere er forskellige. Vi arbejder derfor ikke med pakkeløsninger, men finder i samarbejde med den enkelte partner den bedste samarbejdsform, med fokus på størst muligt udbytte for rettighedshaver.

Et samarbejde kan for eksempel baseres på dele af nedenstående:

  • Outsourcing af den samlede kommercielle forretning

  • Salgs- og udviklingsbistand i forbindelse med op- eller nedrykning

  • Periodevis salgsbistand målrettet nye eller indeværende sponsorer

  • Rådgivning i forhold til udvikling og professionalisering af den kommercielle forretning

  • Periodevis ”leje” af salgsdirektør, eller lignende ledende personale

  • Rådgivning i forhold udvikling af nuværende kommercielle setup